درباره ما

ما بعنوان متخصص لجستیک ، بخش عظیمی از فرآیند زنجیره تامین ، شامل ذخیره سازی و جریان کارامد و موثر کالا ، خدمات و اطلاعات مرتبط از نقطه شروع تا نقطه مصرف را به منظور رفع نیازهای مشتریان ، برنامه ریزی، پیاده سازی و کنترل می کنیم

‫مهمترین مسئله در میان صاحبان کالا و فعالان زنجیره تامین در حوزه لجستیک، کاهش هزینه های مترتب بر فعالیت های لجستیک و به تبع آن کاهش هزینه های زنجیره تامین است. امروزه در جهان بهترین نوع زنجیره تامین از نظر هزینه، تمرکز فعالیت های مرتبط با تجمیع و توزیع در یک محل است که هزینه های حمل ونقل، انبارداری و کنترل و جابجایی موجودی را به دلیل ایجاد مقیاس کاهش میدهد.پست پیشگامان با ایجاد مراکز لجستیک این قبیل خدمات را ارائه کرده و با ایجاد تمرکز، صرفه ناشی از مقیاس و ارائه تخصصی خدمات با کیفیت بالا میتواند دغدغه کاهش هزینه صاحبان کالا را کاهش دهد.

گستردگی پارسی پست

31 استان

پوشش سراسری

100+

تعداد ناوگان پست

1000+

پوشش تمامی مرسولات

24/7

پشتیبانی تمام وقت

ماموریت ما

ارائه راه حل های تدارکاتی با ارزش افزوده بالا در جهت حل مشکلات و یا بهبود سیستم های لجستیکی و زنجیره تامین
شرکت های بزرگ در سراسر کشور .
تلاش نواورانه به منظور ارائه راهکارهای لجستیکی در تمام حوزه های انبار ،حمل و نقل ، توزیع و زنجیره تامین و همچنین
خدمات ارزش افزوده شامل رهگیری، بسته بندی ،خدمات تدارکات ،گمرک و غیره که می تواند طیف عظیمی از فروشگاه
های آن را مشتریان سازمانی بزرگ و حتی کاربران خانگی شامل شود.

خدمات لجستیکی شرکت بر پایه ی اصلول ذیل استوار است :
1- راندمان: یافتن راه حل های منسجم تر و هوشمندتر برای ارائه سرویس به مشتریان و شرکای تجاری در جهت
کاهش هزینه های تدارکات ، تضمین عرضه ی مداوم تولید ،کاهش موجودی انبار و در نتیجه بهبود بازده دارایی
ها.
2- تمرکز بر نیاز مشتریان : راه اندازی اولین مرکز ارتباط با مشتریان (مراقبت از مشتری) بصورت24 ساعته که
شامل توسعه سرویس E2E می شود که مشتریان می توانند کالاهای خود را پیگیری، انتقاد و شکایت کرده و
در زمینه های حمل و نقل پرس و جو کنند.
3- نگرش انجام تمامی کارها :اطمینان می یابیم در مواجهه با طیف گسترده ای از چالش های تدارکات در طول راه
که کالاهای مشتریان به سرعت و با صرفه ی اقتصادی در هرکجایی که بخواهند تحویل یا ارسال خواهد شد
4- رسیدگی جامع به شکایات:
جمع آوری و تجزیه و تحلیل بازخورد مشتری از طریق تمامی کانال های ارتباطی به منظور ارائه بهترین تجربه مشتری

بيانيه ماموريت شرکت پارسی پست:

راهبری و عرضه خدمات جامع پستی مبتنی بر فناوری های نوین برای همگان با هدف ایفای نقش موثر در توسعه و رونق بخش پست

 

بيانيه چشم انداز شرکت پارسی پست:

انتخاب اول مشتریان و اپراتور برتر کشور

 

اهداف کلان شرکت پارسی پست:

- تحقق درآمدهای پیش بینی شده

- کسب سهم بازار

- کسب حداکثری رضایتمندی مشتریان

- انطباق و بهره برداری از فناوریهای روز

- افزایش ارزش نشان تجاری

 

سیاستهای كلان شرکت پارسی پست:

  1. برقراری اتحاد استراتژیک با رقبا و همکاران تجاری داخلی و بین المللی بر اساس منافع مشترک
  2. اهتمام به نوآوری، خلاقیت و چابکی در عرضه خدمات متنوع
  3. طراحی و ارایه خدمات و محصولات پستی بر اساس توجیه اقتصادی با اولویت در زمینه های زود بازده
  4. اولویت استفاده از پتانسیل های فعالین پستی در عرضه و توسعه خدمات
  5. استفاده از منابع مشترک سایر دارندگان پروانه برای ارایه خدمات
  6. پرداخت به کارکنان بر اساس عملکرد و میزان مشارکت آنان در بهره ‏وری
  7. پایبندی به اصول، قوانین و سیاست‏های زیست محیطی و مسئولیت های اجتماعی
  8. توجه به منابع انسانی و توانمندسازی آنها به عنوان رکن اساسی شرکت
  9. تاکید بر مشتری‏مداری و ایجاد ارزش برای مشتریان در کلیه فعالیت‏های شرکت
  10. توجه ویژه به حفظ امنیت اطلاعات (سازمانی و مشتری) و حقوق شهروندان
  11. توجه به افکار عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی شرکت
  12. تاکید بر بهبود مستمر کیفیت خدمات و محصولات پستی
  13. طراحی‏ فرایندهای‏ سازمانی‏ (عملیاتی، پشتیبانی و مدیریتی) بر اساس بهترین روش (Best Practice)
  14. استفاده از فناوری‏های نوین در فعالیت ها و فرایندهای شرکت
  15. رعایت اصل یکپارچگی فناوری اطلاعات در پیاده سازی سامانه ها
  16. توجه به نگاه سیستمی و فرایندی به جای وظیفه گرایی
  17. حاکمیت اصول اخلاقی و حرفه‏ ای در تصمیمات و اقدامات شرکت
  18. پایبندی به ارزش ها، رسالت و برنامه‏ ها در تصمیم ‏گیری ‏ها
  19. تعامل با شرکای کلیدی با رویکرد مشارکتی
  20. انجام فعالیت های کلیدی با اولویت برون سپاری

 

استراتژی های منتخب پارسی پست:

  • نوآوری در ارایه خدمات و محصولات
  • ایجاد و توسعه زنجیره ارزش خدمات پستی
  • افزایش تنوع سبد محصولات پستی و متناسب نمودن آن با نیاز مشتریان
  • حضور در زنجیره ارزش مشتریان از طریق تقویت توان لجستیک و دفاتر قبول
  • مشارکت با سایر بخش‏های موثر در زنجیره ارزش شرکت
  • اتحاد استراتژیک با شرکت های رقیب خارجی جهت انتقال فن آوری و دسترسی به بازارها
  • ارتقا تجهیزات و فن آوری های پستی در سطح استانداردهای جهانی
TOP